Kilootjes minder deel 3 | Persoonlijk & Mama

Goed, daar ben ik dus weer. Eerder plaatste ik deel 1 en deel 2. Ik had jullie beloofd de vorige keer dat ik dan toch echt op de weegschaal zou gaan staan. Goed, dat heb ik dus gedaan. Benieuwd  of het me mee of tegen viel? Ook heb ik nog een paar erg leuke tips gevonden voor iedereen die aan het afvallen is.


Eerst wil ik even zeggen dat het best goed gaat;
– Ik ren 2 keer per week hard
– Drink minimaal 2 liter water per dag
– Eet maximaal 1 keer in de week slecht, dwz patat, pizza of iets dergelijks
– Snoep bijna niet en zeker niet s’avonds
– Probeer alleen wijn in het weekend te drinken en het dan ook te beperken (dit is nog wel een klein aandachtspuntje)
– Gebruik gezond broodbeleg
– Eet 2 stuks fruit per dag

Dus over het algemeen ben ik best goed bezig, de ene week gaat het me allemaal beter af maar ik ben over hoe ik het doe best trots op mezelf. Goed nu dus tijd voor de waarheid; hoeveel weeg ik? Ik weeg bijna altijd tussen de 65 kg en 70 kg, in mijn lichtste periode woog ik 62 en ik weet mijn god niet hoeveel ik op mijn zwaarst was. (toen durfde ik niet op de weegschaal) Ik heb echt wel een keer een getal boven de 80 gezien op de weegschaal en nee, ik was niet zwanger.. Goed maar hoe staat het er dus nu voor?

Ik weeg op dit moment bij 1.68 en na een zwangerschap (21-03-2015) 72.4 KILO  (gewogen op  13-08) ZO het staat er,  ik had eerlijk gezegd gedacht dat ik wel rond de 75 zou zijn, dus het viel me wel mee. Echter is het wel te veel,  dus ik ga vrolijk verder met mijn strijd tegen de kilo’s!

Een tijdje geleden  kwam ik nog een erg leuk artikel tegen van  Mamamaai    waarin ze erg leuke weegschaal-tips geeft:

Checklist vooraf:
–> Gisteren avond feestje gehad? nee/ja

–> Die periode van de maand? nee/ja
–> Slecht geslapen? nee/ja

3x ja, vooral vermijden dat ding.
3x Nee, doe gerust een poging.

Dé weegschaalregels:

1. Alleen op visite  als je ‘s ochtends net uit bed komt. En zwaai even tegen je zelf in de spiegel. ‘s Ochtends ben je op je slankst. Niks nog onderhevig aan de zwaartekracht van de lange dag.

2. Naakt! Dus zonder ondergoed (ook geen sokken), zonder sieraden. Duhh.

3. Eerst plassen. En moeten er nog andere dingen gebeuren maar komen die nog niet direct op gang dan vooral in je achterhoofd houden dat de buik dus niet volledig is geleegd.

4. Voor het douchen. Geen natte coupe op de weegschaal.

5. Adem uit. Die extra lucht jongens….

6. Ga zo luchtig mogelijk staan. Ja serieus. Dat scheelt ;). Stap desnoods nog een keertje af en weer op.

7. Rond naar beneden af. Dat mag.

8. Niet tevreden? Staat hij wel helemaal goed afgesteld?

9a. Nog steeds niet tevreden? Oei, blijven lachen. Dagje water rantsoen;)

b. Tevreden? Schreeuw het van de daken. Joehoe, jullie zien het toch ook wel? Oke eerlijk, die sla ik even over.

10. Laat de vriendschap even voor wat het is. Elkaar te vaak zien, is in dit geval niet goed voor een mens. Elkaar überhaupt zien is misschien niet goed voor een mens, maar ala. Uit het raam gooien mag ook.

11. Nieuwe poging meer bewegen, minder snoepen.

12. Blijven lachen. Een glimlach staat je beter dan een maatje minder! Altijd en overal. Remember!

Ik vond ze te leuk om ze niet met jullie te delen, ik ga jullie op de hoogte houden van mijn strijd tegen de kilo’s! Nu ik eenmaal op de weegschaal heb gestaan, vind ik het minder eng. Ik heb trouwens zelf geen weegschaal thuis, dus ik ga er bij mijn ouders op, dit  doe ik 1 keer in de week zodat ik ook niet doorsla.

Hoe vaak per week gaan jullie op de weegschaal?

Willen jullie niks meer van Robust-Posch missen volg  dan ook op Instagram, Facebook en Twitter!

11 thoughts on “Kilootjes minder deel 3 | Persoonlijk & Mama

    1. Dank je wel! Ja het gaat allemaal niet zo snel als dat ik zou willen, gelukkig is mijn buik wel weer ongeveer zoals die was. Alleen ja het is niet meer zo stevig zeg maar.. 😉 Maar goed, we doen gewoon rustig aan en we zijn goed bezig dus komt helemaal goed!

    1. Ja heb ik even gedaan, maar vind het net teveel en weet dat het me dan ga tegen staan en het vervolg daarvan is dat ik er helemaal mee kap.. Ik squash er wel nog naast een keer per week. Dus 3 keer sporten in de week doe ik wel!

  1. Ik ben eerder dan jou bevallen en in tegenstelling tot bij mn eerste, gaan de kilo’s nu niet zo makkelijk eraf. Sport wel twee of drie x per wk en 71kg met 168 momenteel en streef weer naar 68 en dan 66/65.ooit komen we er!! Je ziet er sowieso prachtig uit!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *