Kilootjes minder deel 5 | Persoonlijk & Mama

Here we are again! Want ja,  afvallen en Lieke zijn zo ongeveer synoniem aan elkaar. Nee ik hoop echt dat als ik deze keer klaar ben ik het echt ga bijhouden. Nee anders gezegd: wanneer ik nu klaar ben met afvallen en dus op mijn streefgewicht zit, ga ik het bijhouden. 

En eerlijk gezegd vind ik wat ik nu aan het doen ben, echt helemaal niet zwaar en zie ik het ook echt niet als diëten. Ik leef gewoon gezond en kan dit mijn hele leven volhouden.  Het gaat misschien niet zo snel als wanneer ik een echt dieet zou volgen, maar dit is wel iets waar ik me goed bij voel. Gezond eten  &  sporten, zo simpel is het.  Eerder deelde ik al  deel 4,   deel 3, deel 2 en deel 1 met jullie, dus nee het gaat niet snel, maar we komen er wel.

De laatste keer, in  deel 4  deelde ik uiteraard mijn gewicht met jullie dat was toen, op 27-08  71.0 kilo . Toen ik afgelopen vrijdag  16-10 weer op de weegschaal ging woog ik 70.4, ik moet er even bij zeggen dat ik net terug was van vakantie en daarvoor was ik een weekend weg geweest, waarbij erg veel wijn aan te pas kwam. Dus ik was eigenlijk allang blij dat ik was afgevallen! Nee, het gaat dus niet snel maar ik ben allang blij dat ik een dalende  lijn zie.

Ik weeg me trouwens bij mijn ouders, daar wij thuis geen weegschaal hebben. (dan zou ik er veel te vaak op gaan en mezelf gek maken) Maar dat houdt wel in dat  ik me vaak in de middag weeg, dus met een volle maag. Maar dit doe ik al de hele tijd dus dat hou ik gewoon aan, maar dat kan dus wel een kilo of 2 schelen met mijn gewicht in de morgen.

De vorige keer zei ik ook dat ik een streefgewicht heb van 68 kilo, daar ben ik dus nog niet. Maar ik kom steeds dichterbij en ik kom er wel!  Wanneer ik 68 kilo weeg, bekijk ik  hoe ik me voel en besluit ik of ik door ga tot 65 of het wel welletjes vind.

De voeding gaat eigenlijk nog steeds erg goed, ik vind het niet lastig om gezond te eten en de  snaai dingen te laten staan. Tuurlijk, in het weekend gaat er echt wel het één en ander naar binnen.  Maar met maté. Het sporten staat echter even op een laag pitje, de week voor de vakantie voelde ik me echt niet lekker en was ik druk, toen 2 weken op vakantie (had mijn sportkleding wel meegenomen, maar ja..) en nu we alweer ruim een week thuis zijn ben ik nog steeds niet in beweging geweest. Ik moet er weer even in komen. Heb geen zin meer om te gaan hardlopen  en ben dus even aan het puzzelen ofzo. Aanstaande vrijdag ga ik wel weer squashen, hoop dat als ik eenmaal weer bezig ben, ik de smaak weer te pakken krijg.

Wat voor sport doen jullie en doen jullie dat wel/niet met tegenzin? 

Willen jullie niks meer van Robust-Posch missen volg  dan ook op Instagram, Facebook en Twitter!

 

 

 

6 thoughts on “Kilootjes minder deel 5 | Persoonlijk & Mama

  1. Ik sport normaal gesproken 2x in de week, maar ik herken het helemaal; ik moet echt even weer in het ritme komen en zin maken om te sporten. Als je eenmaal in het ritme zit, gaat het wel.

    1. Ja precies dat dus! Als je eenmaal uit het ritme bent, is het zo moeilijk ofzo om er weer in te komen. Afgelopen week wel weer een keer gesport. Maar kan mezelf nog niet tot meer aan toe zetten.

    1. Wat netjes Madelon! Ja gewoon bewegen is natuurlijk ook gewoon goed. Ik probeer ook wel om veel te wandelen ter compensatie. Gaat wel goed gelukkig, maar toch vind ik het aan de ene kant ook wel lekker om me helemaal in het zweet te werken soms..

  2. Ik moet er ook echt wat vanaf. Ik weeg 61 kg en woog altijd 55 kilo na de zwangerschap van Senna. Dus er is flink wat blijven plakken. Vooral op mijn buik en dat moet er echt af. Ik heb het hardlopen weer opgepakt en ben sinds twee dagen weer bezig met buikspieroefeningen. En vanmiddag kon ik het weer niet laten en heb ik een flink stuk taart gegeten, haha erg he!

  3. Ik heb veel dieeten geprobeerd en ben nog steeds een snoepkont. Ik schommel nog altijd en maar sinds ik meer beweeg schommel ik minder hard.

    Hardlopen, hoepelen en thuis workouts (zonder attributen) doen ik regelmatig.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *